سبد خرید 0

انواع نمایش نوشته ها

شبکه ای - جعبه‌ی آیکون دار

تاثیر سطح سواد والدین بر یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان

سطح سواد والدین ارتباط مستقیم با یادگیری دانش آموزان دارد، دانش آموزانی که والدین آنها از سطح سواد بالاتری برخوردار هستند، ممکن است توجه بیشتری به یادگیریداشته باشند. وقتی سطح سواد والدین بالا باشد تمام مواد مورد نیاز بچه ها را برای جذب یادگیری فراهم می¬کنند، و سعی می¬کنند در انجام وظایفی که به عهده¬ی دانش آموز است، به فرزندانشان کمک کنند.

تفاوت های فردی و یادگیری دانش آموزان

محیط کلاس از شخصیت¬های یکنواخت تشکیل نشده است، بلکه تفاوت¬های فردی زیاد در آن است. بنابراین، در چنین محیط یادگیری چند رشته ای، گذراندن فرآیند یادگیری یکسان به همه دانش آموزان بر موفقیت دانش آموزان تأثیر منفی خواهد گذاشت. نقش معلم این است که دانش آموزان خود را مشاهده کند و تفاوت¬های فردی را که در آنها وجود دارد آشکار کند و محیط یادگیری را بر این اساس ترتیب دهد.

نقش وسایل کمک آموزشی و تاثیر آن ها بر فرایند یادگیری دانش آموزان

پیشرفت علم، فرهنگ و فناوری مدرن، انواع مختلفی از وسایل کمک آموزشی را به وجود آورده است، معلمان از این وسایل برای یادگیری بهتر مطالب درسی برای دانش آموزان استفاده می¬کنند. وسایل کمک آموزشی به دانش آموزان کمک می¬کند تا از دلسردی نسبت به یادگیری و ایجاد انگیزه برای موضوعات جدید و درک بیشتر مطالب درسی داشته باشند.

نقش کنجکاوی در فرایند یادگیری دانش آموزان ابتدایی

نقش کنجکاوی در فرایند یادگیری دانش آموزان ابتدایی

کنجکاوی را می توان بخشی از توانایی خود دانش آموز دانست نه نوعی احساس مغز. دانش آموزان، کنجکاوی‏های منحصر به فرد و الگوهای خودگردانی خود را دارند در حالی که می خواهند همه چیز را بفهمند زیرا مغز آنها می خواهد یاد بگیرد

نیاز به آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان مقطع دبستان

مهارت‌های زندگی را به عنوان عناصر سازنده یا چارچوبی در نظر بگیرید که به دانش آموزان امکان می‌دهد دانشی را که در مدرسه به دست می‌آورند در مسائل و مشکلات دنیای واقعی به کار گیرند. همچنین به عنوان «مهارت‌های نرم» در یک زمینه حرفه‌‌ای، توانایی ایجاد تفکر انتزاعی و نزدیک شدن به مشکلات را از چند زاویه مختلف برای یافتن راه حل‌های عملی به دست می‌دهد

نقش موسیقی در فرآیند یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان

هنگام ایجاد موسیقی، دانش آموزان بسیار فعال‌تر از زمانی هستند که فقط گوش می‌دهند. آواز و استفاده از ابزار آن باعث افزایش خلاقیت آنها می‌شود و به راحتی در گروه می‌توان مهارت‌های اجتماعی آنها را بهبود بخشید و به آنها کمک کرد با دیگران ارتباط برقرار کند. رقص، آواز و پخش آهنگ بخشی از روند رشد کودک و یادگیری آنچه بدن او می‌تواند انجام دهد است.

نقش علاقه و محبت معلم در یادگیری در دانش آموزان مقطع دبستان

معلمان بایستی به دانش آموزان خود اهمیت دهد و نسبت به شاگردانش علاقه و محبت زیادی نشان دهد. آنها باید در نظر داشته باشند که دانش آموزان موفق شوند و متعهد باشند که به کودکان در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. علاوه بر این، معلمان باید به شادی، رفاه و زندگی دانش آموزان خود فراتر از کلاس اهمیت دهند.

نقش بازی و خلاقیت در یادگیری دانش آموزان مقطع دبستان

برای دانش آموزان دبستانی، بازی غالباً یک فعالیت کامل بدنی است که به آنها کمک می‌کند مهارتهایی را که بعداً در زندگی به آنها احتیاج دارند، توسعه دهند. دویدن، رقصیدن، کوهنوردی، غلتیدن این فعالیت‌ها همه باعث رشد عضلات می‌شوند و به تنظیم مهارت‌های حرکتی کمک می‌کنند. کودکان همچنین هنگام ایجاد دنیای پیچیده و تخیلی غنی با یک سیستم قاعده حاکم بر شرایط بازی، عضلات ذهنی و عاطفی خود را می‌سازند.

کروسل - جعبه‌ی آیکون دار